Tre goda gärningar...

Idag har jag varit en hjälpande hand vid tre tillfällen och det kändes riktigt bra!
 
1. När jag körde upp bilen mot garaget för att ställa in bilen var det en granne som frågade om hjälp då han hade slut på bensin i bilen och hade fel och för tjockt munstycke på bensindunken, då den inte gick ner i bensintanken. Snäll som jag var ställde jag upp med en hjälpande hand hämtade en grön bensindunk med rätt typ av munstycke så att han kunde fylla på med bensin.
Efter att jag gått in kom han och ringde på dörren, då det visade sig att bilen fortfarande inte gick att starta utan att batteriet var slut. Jag har inga startkablar men väl en batteriladdare som vi använde för att få fart på bilen.
Han tackade ödmjukast för hjälpen.
 
2. När jag senare satt i köket såg vi en annan granne som stod på knä och försökte hacka bort is vid sin grind. Då kom jag att tänka på att jag hade tösalt i en hink på altanen. Öppnade därefter dörren och erbjöd dem en liten hink med tösalt för att hjälpa dem få bort isen.
Någon timme senare knackar det på dörren och de kommer över med en liten blomma som tack för uppskattningen. Riktligt trevligt.
 
3. När jag ytterliggare ett par timmar senare varit ute på min löprunda och avslutade med en promenad hem sista biten hem, såg jag en man med rollator som hade det besvärligt vid en snödriva. Snäll som jag var erbjöd jag även honom hjälp genom att hålla i rollatorn samtidigt som han tog sig över snökanten som var upplogad tidigare i vinter. Fick ett uppskattat tack för hjälpen när han kommit på säker mark igen och jag därefter fortsatte min promenad hem.
 
Det är inte alla dagar som man som idag får möjlighet att göra så här många goda gärningar på en och samma dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback