21,2km i växlande väderlek...

I dag gav jag mig ut på mitt andra långpass motsvarande en halvmara. Starten gick i ett par minusgrader med lätt snöfall och gick sedan över till vindbyar för att sedan övergå till fint och värmande solsken med ett par plusgrader.
Visste inte riktigt hur jag skulle klä mig idag men så här efteråt kan jag konstatera att jag hade för varma kläder.
Första milen gick bra och jag kände att jag löpte på rätt bra även om det upplevdes som ganska lugnt. Andra halvan av rundan gick tyngre och jag fick ta ett par promenadvilor samtidigt som jag fyllde på med vatten och energi.
 
Noterar att pulsbandet inte heller ville vara med så bra andra halvan av rundan då det delvis saknas pulsvärden från rundan. Däremot var jag ordentligt slut när jag tagit mig runt distansen och pulsen måste varit mycket nära max.

Med dagens runda har jag nu i år avklarat två löprundor på halvmaraton distans, dagens tid blev 2h:11m:36s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback