Spricka i mitt bäcken?

Det var en önskedröm att inte min vurpa på isen skulle påverka min löpning. Första veckan var inte så farlig men nu har jag svårt att sitta ibland och det gjorde att jag drog mig från att gå ut på en löprunda i helgen och även igår. Gjorde ett försök idag med en löprunda för att känna efter och det känns lite svårt att ta ordentliga löpsteg utan jag fick hålla mig till att jogga.
Då jag googlat runt lite misstänker jag att jag har fått en bäckenspricka om än inte stor, men mer irriterade. Överväger om jag ska låta en läkare kontrollera det eller inte, för det kan ju kännas bra att få en diagnos.

Pulsmätningen fungerade däremot bra idag. Beställde ett nytt pulsband från Polar som jag blev tipsad om och det fungerade bra. Vi får se om jag ska skicka in hela pulsmätaren till Garmin eller om jag struntar i det om nu Polarbandet fungerar, utvärderar och avvaktar.

Löprundan idag gick annars i vinterns tecken med stundvis kraftig snöblåst i en temperatur omkring nollan. Det är fortfarande isigt på sina håll och det var fortfarande dubbskor som gällde.
Jag tog inte ut mig allt för mycket idag då jag inte kunde springa på och sträcka ut stegen.

Summeringen av dagens runda på 9km, 58m:11s med en snittpuls på 150.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback