Min tredje halvmara...

Efter flera dagars förkylning gav jag mig idag ut på en längre löprunda. Härligt väder med solsken och ett par plusgrader i solen. Var lite osäker på om det skulle vara isigt eller inte så dubbskorna åkte på, vilket i efterhand var fel beslut då 99% av sträckan var ren och torr asfalt.
Målet var att hålla en hyfsad låg puls, men den steg ganska snabbt och jag fick lugna tempot flera gånger. Misstänker att förkylningen gjorde sitt till då den inte helt har gått ur kroppen.

Löprundan blev min tredje sträcka motsvarande halvmaraton och även denna gång kapade jag tiden med ett par minuter, även om orken tröt sista kilometrarna och det blev ett par kortare promenadvilor.
Det kändes annars skönt att komma ut igen på en löprunda då jag gjorde en veckas uppehåll.
 
Löprundan kan summeras med 21,2km på 2h:09m:56s med en snittpuls på 161.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback