Löpning 10km i strålande solsken...

I dag kändes det som jag återhämtat mig tillräckligt från min halkolycka i söndags, då jag var ute och gick med familjen och landade med ett hårt fall på ryggslutet.

Vackert väder med sol om än med ett par minusgrader gjorde att det idag fredag var utmärkt löpväder. Visst var det mycket is på flera ställen, men med dubbskorna gick det bra och jag hade bra fäste.
Löprundan gick bra och jag kände inte någon smärta från fallet som störde löpningen. Det som känns av på vissa löppass kan vara att jag blir lite trött i mina knän, vilket jag gjorde också idag med ett par kilometer kvar av rundan.
Gjorde milen på under timmen, även om inte tiden var något fokus idag.

Pulsbandet som strular skall jag reklamera och har redan varit i kontakt med Garmin om att skicka in det till dem. Idag missade jag att fukta kontaktytorna med vatten eller Blågel varav det är trolig orsak till varför pulsen var låg första delen av dagens löprunda.

Summeringen av dagens runda blev 10km på 59m:10s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback