Löpning 10,75km med löpsällskap halva sträckan...

Efter lite inledande påsk aktiviteter med min och min systers familj slog jag följe med min systerdotter på en löprunda hem till dem efteråt. Tanken var att det skulle bli lugn löpning hela vägen, men hon fick håll efter drygt tre kilometer så det fick bli lite promenader sista delen.
Det var riktigt trevligt att ha någon att sällskap på löprundan och jag hoppas att det inte var första och sista gången...

Väl framme i hos dem vände jag åter hemåt och löpte ensam hem i lite raskare tempo.
Första kilometern på vägen tillbaka gick lite väl fort, då det var en redig nedförsbacke som gav fart.
Känner mig annars ganska pigg i benen även om förkylningen fortsatt håller sig kvar och inte vill släppa taget från mig.

Summering av löprundorna där första delen var 5,75km på 43m:22s med snittpuls på 133. Den andra sträckan på 5km på 27m:13s hade jag en snittpuls på 163.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback