Under dagens löprunda började fundera på det är dags att testa en halvmara...

Veckans första löprunda blev 10 km och gick i lugnt tempo, med mål att få ett lågt värde på snittpulsen.
Då pulsbandet inte fungerat riktigt samt att jag i söndags glömde min Garmin, var det läge att testa pulsbandet efter att jag googlat på orsaker till problemet med felaktiga pulsvärden.

Efter tvätt av pulsband och lite Blågel på kontaktplattorna visade min Garmin nu efter dagens löprunda en mer korrekt snittpuls på 139 slag i minuten.

 

Löprundan gick som sagt i ett mycket lugnt tempo och med en temperatur på -10 blev jag knappt varm. Krämpor och skavanker höll sig frånvarande även idag och under löprundan väcktes tanken på att undvara fredagens löprunda och istället satsa på ett längre distanspass på söndag istället. Om jag håller mig frisk och vädergudarna är med mig kanske det är dag för min första distans motsvarande en halvmara? Det är spännande att se hur långt jag orkar löpa utan att lägga fokus på tiden på sträckan. Däremot är det också spännade att se hur länge jag orkar springa utan fokus på distans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback