Mitt första halvmaraton...

Då kan jag lägga till min första halvmaratondistans på listan. Efter att tanken på att göra ett att springa 21km under onsdagens löprunda hade jag förberett mig med nagelklippning, extra kolhydrater och vätskebälte när jag gav mig iväg.
Inledde dagen med att äta lasagne till frukost och var sedan utan mat ett par timmar innan jag började mitt försök. Laddade min mp3-spelare med en ljudbok och det kändes riktigt bra , kände mig rätt pigg under större delen av sträckan och det var mestadels bara den nästsista kilometern som kändes tung.

Nu efteråt känner jag mig riktigt nöjd över mig själv och att jag klarade sträckan och dessutom på en acceptabel sluttid, 2:14:37.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback