10km i lössnö och snöyra...

Kände mig pigg och redo för en löprunda idag och siktade på att göra en distans på 12km, men det gick tyngre än jag förväntat. Jag får väl skylla lite på vädret då det var 3-5cm lössnö på cykelvägarna och snön yrde friskt. Det gjorde att det inte var optimalt underlag att löpa på idag, däremot var temperaturen ok på -2 grader. Kylan som hållit i sig ett par dagar har gjort att jag avhållit mig från löprundor tidigare i veckan.

Kände inga krämpor innan jag gick ut och svullnaden och ömheten i hälen hade mer eller mindre försvunnit innan jag gav mig ut idag. Tyvärr så fick jag besvär med hälen igen efter ca 9km på dagens runda och gick sista biten för att inte förvärra besvären med hälen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback