Nytt personbästa på milen 56:57

Gav mig idag ut på onsdagsrundan som brukar bli 10km. Det kändes rätt bra och vädret var bättre än på länge med en temp runt 0 och samt att vinden kändes mer varm än kall, underlaget på vägarna var dock lite lätt moddigt men bara någon centimeter.

Gick ut i rätt hårt tempo på första kilometern men lugnade sedan ner tempot för att ha krafter att ta mig runt hela milen. Efter halva sträckan brukar det gå tyngre och tempot bli klenare men idag håll jag rätt jämt tempo hela varvet och gjorde nytt personbästa på 56:57, inräknat är då två ofrivilliga och kortare stopp vid trafiklysen.

Upplever att den halvmara på 21km som jag avverkade för en dryg vecka sedan gjort mig mer uthållig. Planerar därför att en gång i månaden lägga in en halvmaratondistans i träningen.

Det som inspirerar min träning just nu är Göteborgsvarvet i maj, det skulle vara kul om jag lyckades komma i mål på en tid under 2 timmar. Än har jag ju ett par månader på mig...

Känner mig även fortsatt skadefri för stunden, utan krämpor i knän, vad eller andra sjukdomar, ta i trä. Håller tummarna för att jag så också blir fortsättningsvis.

Kommentarer
Malin säger:

Duktig du är morbror och det är ju bra att skadorna håller sig borta.

I vår/sommar när jag har kommit igång med löpningen lovar jag att vi ska ta en runda tillsammans! ;) Det ser jag fram emot! :)

2013-02-06 | 20:54:38
Bloggadress: http://malinsofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback