5km löpning med vårkänslor och plusgrader...

Idag kände jag verkligen för att ge mig ut på en löprunda då det verkligen var vår i luften. Solen sken och det droppade från taken, tyvärr var föret på cykelvägarna inte lika gemytligt då det var snöslask och vattenpölar varvat med isfläckar. Här och var fanns ändå lite bar asfalt vilket passade för mina Asics skor.
Det känns verkligen lättare att springa med mina Asics än mina Hiko IceBugs som jag haft under vinterlöpningen. Mina IceBugs har varit en trevlig vän i löpningen då jag hela vintern haft ett bra fäste och inte varit orolig för fästet när jag sprungit på vare sig is eller snö, de har helt klart varit ett bra köp.

Löprundan idag var en kort runda på 5km med högre tempo på schemat, det var inte helt lätt att hålla ett högt tempo då is och vattenpölar fick rundas. Helt klart är att jag fått ett annat löpsteg för de senaste rundorna har jag fått bra tider, utan att det har varit mitt fokus. Idag tog jag PB på 5km med en tid på 26m:13s, ändå hade jag bra krafter kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback