5km löpning i lössnö...

Jag kom inte ut igår på fredagsrundan igår så det fick bli en runda nu under lördagsförmiddagen istället.
Temperaturen idag låg på -7 grader och det har fallit lite snö så det var en hel del lössnö på de oplogade cykelvägarna.
Dagens runda kändes rätt tung även om inte tempot eller pulsen var hög, tror det beror på att jag inte hade ätit ordentligt innan jag gav mig iväg på löprundan.
Tänkte en del på just kostens påverkan på löpningen under rundan. Ett bra mål mat ett par timmar med kolhydratrik mat gör absolut att löpningen känns lättare, även brist på vätska innan en löprunda gör att det går mycket trögare.

Men även om det kändes tungt och jobbigt så känner jag ändå att jag har blivit en bättre löpare den senaste månaden. Jag har blivit mer uthållig och känner att jag har ett något bättre löpsteg nu än tidigare. Det är roligt att löpträningen ger resultat då det nu bara är 98 dagar kvar till Göteborgsvarvet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback