Nytt personbästa på milen 56:08

Kände lite spring i benen inför dagens löprunda, mycket då det var soligt väder med ett par plusgrader i solen. Försökte hålla löpsteg hela rundan igenom vilket jag också gjorde, därav nytt PB på milen.

Visst känner jag fortsatt av en molande smärta i vad jag nu misstänker är svanskotan efter att ha googlat ytterliggare på mina besvär efter mitt fall på isen för ny två veckor sedan. Om det stämmer skall smärtan gå över inom 2-3 veckor vilket skulle innebära att jag bör vara smärtfri helt om en vecka.
Även om pulsen har hög under rundan så gick det bra och slapp mjölksyra under rundan.
Ser fram emot att försöka hålla samma tempo på ett halvmaraton för att klara mitt mål om att få en tid under två timmar.

Summeringen av dagens löprunda 10km på 56m:08s med en snittpuls på 163.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback