Veckans distansrunda avklarad...

Då inte väderförutsättnngarna igår torsdag inte var lämpade för löpning fick det bli promenad istället. I yrande snö gick jag ner till centrum och tillbaka vilket blev en promenad på 7,35km. Snön gjorde det besvärligt även att gå då inga hjullastare eller plogbilar syntes till och gångvägarna var oplogade. 
 
Torsdagens planerade löprunda fick istället flyttas till idag då vägarna var plogade och endast ett par snöflingor dalade i luften. I och med att det skall bli kyligare i helgen satte jag målet att göra veckans distansrunda. Då jag inte fått in rutinen efter uppehållet över jul och nyår siktade jag på att göra 11km rundan. I stort sett samma runda gjorde jag 1 januari, men då tröt orken och jag gick en del efter 5,5km. Idag kändes det mycket bättre och jag hade säkert kunnat ökat på distansen, men vill inte gå fort snabbt fram och riskera skador. Dagens distans blev 11,29km på tiden 1.09. Nästa vecka blir distansen lite längre om skador och sjukdomar kan hålla sig borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback