Dagens löprunda på 5 km genomfördes i 13 graders kyla...

Jag har ju om mål att göra tre löprundor per vecka så veckans andra runda genomfördes idag även om det var -13 grader på termometern. Smärtan jag hade i onsdags i hälen, eller kanske mer preciserat i vristen, kändes knappt av och då bara ett par hundra meter innan det föll bort från mina tankar.

Upplevde mig annars pigg inledningsvis och hade bra flyt i löpningen de första tre kilometrarna innan det blev lite mer flås, försökte ändå hålla tempot uppe men pulsen var nog rätt hög så mjölksyran tog emot.
Tyvärr så verkar inte mitt pulsband fungera som det ska och ger därmed inte någon rättvis bild över pulsvärdet.

Jag tog mig runt på 5 km varvet på 28.23, vilket jag tycker var helt godkänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback