Veckans löpsträcka knappa 20 km...

Sol och tre plusgrader gjorde att jag fick lite vårkänslor och klädde mig lättare och skippade mina dubbskor. Jag var lite osäker på om jag skulle göra ett distanspass eller ett kortare pass med högre tempo när jag inledde löpningen då jag var lite trött i benen efter gårdagens löpning. Jag beslutade mig för att göra en löprunda högre tempo på 7 km och avsluta löpningen hos svärföräldrarna där övriga familjen var på besök.

Jag har på senare tid hållit mig ifrån att kolla på min Garmin under löprundan, men skall återuppta det framöver för att hålla koll på puls eller tempo igen nu när snön förhoppningsvis försvinner inom kort.
Därför kollade jag inte på klockan när krafterna började tryta efter drygt 4km och tog lite promenadvila, hade jag tittat på klockan hade jag sett att jag lätt hade tagit personbästa på 5km. Även om jag kände mig sliten från gårdagens löpning hade jag löpt på rätt bra vilket beror på att jag tycker mig fått ett bättre löpsteg de senaste rundorna och att vilket gör att tiderna blivit bättre. Upplever skillnad i att jogga och att löpa, även om jag ibland ha lätt far att återfalla i joggning när orken tryter eller mjölksyran kommer.

Så även om jag löpte på bra de första 4 km och det därefter blev ett par promenadvilor fick jag ändå en bra tid på dagens 7km, och missade PB på 5km med knappt 20 sekunder.

Resultatet för dagens runda blev 34:49 på 7km, 156 i snittpuls och 5:31 min i kilometertid.
Veckans löpsträcka blev därmed knappt 20 km, nästa vecka ska bli bättre om krämpor och förkylningar håller sig frånvarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback