Testade rundan för Gävle halvmaraton...

I dagens distanspass ingick ett testvarv på banan för Gävle Halvmaraton som jag planerar att ha som test och uppvärvningslopp inför Göteborgsvarvet. Gävle Halvmaraton går två veckor innan och ligger rätt lägligt för att testa formen och känna av vilket tempo jag skall hålla i Göteborg.

Idag kändes det inte alls tungt i benen utan kilometrarna avverkades en efter en utan större besvär. Det som irriterade lite var att jag fick ont i höger överarm efter 15km, samma irritation fick jag också när jag sprang halvmaratondistansen tidigare.

Sammanfattningsvis blev det en bra runda och det känns som att jag börjar bygga upp orken att löpa lite längre distanser. Ser framemot vår och sommar temperaturer med lättare kläder, jämfört med den vinterutstyrsel som jag hade idag med underställ, vintertights, jacka, vantar och mössa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback